woensdag 2 oktober 2013

Over Karen en Werk in Uitvoering


Ik vond een tijdje geleden een superleuk Deens ! boekje hier bij de kringloop. Je vraagt je dan toch af hoe een Deens boekje in Zaandam terecht komt.Volgens Google Translate betekent de titel zoveel als Karen's konijnenpopje.
Mijn oog viel natuurlijk op de mooie tekeningen en dat kan ik dan weer niet laten liggen hè.
Het gaat over een meisje, Karen, die in de stad woont maar vaak bij haar oma op het platteland is. En daar beleeft ze dus een heus avontuur met een klein konijntje. 

De afgelopen week zit ik 's avonds op de bank weer met een haaknaald in m'n hand. Geen zin in ingewikkelde dingen dus ik heb alle resten acryl bolletjes erbij gepakt en ik haak vierkantjes. Héél veel vierkantjes. Niets-aan-de-hand-haakwerk noem ik dat, daar hoef je niet bij na te denken. Inmiddels ben ik een crèmewitte rand om de vierkantjes aan het haken en uiteindelijk.... zal het een dekentje worden... denk ik. Van al die kleurtjes word ik in ieder geval heel erg vrolijk.


Ik haak nog even door hoor :-)

***




22 opmerkingen:

  1. Moooi! Je haakwerk!! Inderdaad fijne kleurtjes, en heerlijk om te doen.
    En leuk dat boekje!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van al die kleurtjes wordt je zeker vrolijk meisie!!!!!!
    Heerlijk om te doen ... en de stapel vrolijkheid te zien groeien!!! Dus JAAAAAAA lekker door haken mop :-)

    Wat een schattig boekje!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi boekje!! Wat leuk al die gehaakte vierkantjes. Goed idee om daar een deken van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig boekje enwat zijn die lapjes leuk! Ik vind ze zo al mooi hihi. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De lapjesdekenkleuren passen perfect bij de boekjes!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oww wat leuk dat boekje :-)
    en wat een mega stapel vierkantjes heb je zeg ♥
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat koddig een Deens boekje met snoezige plaatjes en je vierkantjes zijn top, heerlijk zo'n nietbijnadenkenhaakwerkje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allebei leuk, je boekje én je haakwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gezellig, kleurrijk blog. Hou ik van! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een grappig boekje, die lag daar ook speciaal voor jou:-) lekker aan de haak met vrolijke kleurtjes, ben benieuwd hoor!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh zo leuk zo'n dekentje in wording, vooral met de kou die steeds meer komt. Als het zonnetje weg is, is het toch wel frisjes ;).
    Knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het zou maar zo een leesboek van familie van mij kunnen zijn. Deze Karen is half Deens en is ook met Deense spulletjes opgegroeid. Maar deze Karen zal niet zomaar iets weg doen. Misschien een ander familielid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat wordt een super gezellige deken voor de donkere dagen voor de kerst ;) heerlijk en mooi!
    En dat boekje hoe schattig
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  14. LOL! Vierkantjes haken is wel leuk. Veel vierkantjes haken is ook leuk Vooral omdat het zo lekker weg haakt. Maar dan... al die vierkantjes netjes aan elkaar haken! Succes! Ik ben wel heel erg benieuwd naar het eindresultaat.

    En ohhhh, dat soort boekjes. Helemaal geweldig! Doet mij altjd aan mijn vader denken. Heb van mijn oma ooit twee kinderboekjes (jongensboeken) van mijn vader gekregen. Die boekjes zijn "heilig" voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk dat boekje! en die plaatjes... zoo schattig!!
    Zo jij hebt zo te zien al aardig wat vierkantjes gehaakt :)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zijn zeker lieve plaatjes in het boekje, snap dat je daar voor "gevallen" bent.
    En niets zo lekker als een "niets aan de hand" haakwerkje....tis lang geleden dat ik dat deed:)
    groetjes,
    Letty /Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel lief dat boekje. En dat haakwerkje ziet er veelbelovend uit met al die vrolijke kleurtjes. Fijne avond!

    XxRosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En hoeveel heb je er al?? Haak nog maar lekker even door :-) Tof boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gezellige plaatjes én een gezellig stapeltje haakwerk:

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lang leve Google Translate :) Wat een prachtige tekeningen! En lekker aan het haken zie ik. Het gaat het weer er voor worden geloof ik :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...