vrijdag 17 mei 2013

Insectenhotel

Een wat ?

Ja.... een insectenhotel !

Hoezo ?

Die kreeg ik over de post.

Huh?

Ja echt waar, kijk maar :

 
Waarom stuurt iemand mij een insectenhotel ?
Nou.... omdat we het over dieren hadden, en over dierentuinen, hoe leuk we dat vinden. En ik zei dat ik in een dierentuin áltijd naar het insectarium ga. Ik ben gék op kriebelbeestjes, vind ze prachtig (let wel: ik hoef geen kriebelbeestjes op m'n hoofd of op m'n lijf hè, wel van een klein beetje afstand graag, dan kun je ze ook beter zien). Dus stuurde Nicole (geen blog meer jammer genoeg) mij een insectenhotel, met kleine rakkertjes zoals je ziet. Én een memoryplaatje van ... een insect... en die heb ik nog niet (hoe bestaat het hè),
en er zat nog meer in het pakje...
kleine lapjes stof, zo leuk en zie ik daar.... insecten?
en dat bandje is ook zo lief!
ook maakte ze nog zelf een notitieboekje (links op de foto) en kreeg ik wat leuke kaartjes en een magneetje van een AH mini (inmiddels ingepikt door Christian ha)
en ook kreeg ik nog een zonnebril hoesje en dat is heel fijn want daar heb ik er zelf ook een aantal van gemaakt maar altijd om weg te geven en nu heb ik er zelf dan ook eentje, en wát voor eentje, super!
en dit alles zat in deze envelop, daar word je toch op slag vrolijk van!
 
Lieve Nicole, ik kan bijna niet geloven dat je nog nóóit gesnailmaild hebt, dit is zo leuk! Dank je wel!

Ik was net m'n leeslijst aan het doornemen en kijk nou toch eens waar Merula mee bezig is ? Is het toeval?

***
Voor degenen die geïnteresseerd zijn (zo niet, klik je weg) even een update over m'n ziekenhuisbezoekjes. Gisteren een echo gehad bij de gynaecoloog, de hele boel van binnen en buiten bekeken. Conclusie, ziet er prima uit, niets te zien wat mijn klacht zou kunnen veroorzaken. De officiële uitslag hoor ik woensdag van m'n huisarts maar ik vertrouw erop dat zo een radiografiste niet zomaar wat zegt. Woensdag dus maar weer even met de huisarts babbelen hoe nu verder.
 
***

41 opmerkingen:

  1. SPRAKELOOS ♥♥♥♥ oooooooooooooooo lieverd geniet van al dat mooi's ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne post heb jij ontvangen!

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb er ook eens 1 gekregen, vorig jaar voor mijn verjaardag. Hij hangt sindsdien buiten en ik heb geen idee of er nu insecten in logeren maar ze zijn in ieder geval van harte welkom !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. deze is van karton hè, echt voor de grap. Ik heb vorig jaar wel een vlinderkast gehad maar een voetbal maakte een einde aan het feestje.

      Verwijderen
  4. Wat een ontzettend grappige post en fijn dat alle vrouwelijke onderdelen door de APK zijn ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg! En fijn dat de voorlopige uitslag er goed uit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke post! En fijn dat de gezondheid in orde is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat de boel er volgens dit onderzoek er goed uitziet, maar vervelend dat de klachten er wel zijn. Hopelijk vinden ze snel een onschuldige oorzaak (een kriebelbeestje ofzo :p hè, wat flauw) en is het simpel te verhelpen.
    Super leuke post, veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, een bacterie is óók een soort van kriebelbeestje dus wie weet.

      Verwijderen
  8. Fijn dat de uitslag goed lijkt, vertrouw er maar op!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjonge wat een leuke post. Fijn dat de uitslag goed is maar inderdaad, hoe nu verder, waar komt die klacht dan vandaan. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Brrr ik ben niet van de kriebelbeestjes, maar dit insectenhotel ziet er wel heel gezellig uit! Sterkte met de gezondheidsperikelen. Hoop toch voor je dat je snel duidelijkheid krijgt waar je klachten vandaan komen.

    Xxx Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou ja zeg da's ook grappig! Helemaal populair die dingen. De kriebelbeestjes zullen niet weten wat hun overkomt dit jaar (buiten het feit dat ze wellicht inmiddels denken dat het weer herfst is....). Hoe lief ook dat je dat zomaar opgestuurd krijgt!
    Op naar een goede uitslag voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jouw hotelletje ziet er wel echt heeeeeeeeel professioneel uit hoor, hopelijk vinden de beestjes dat ook. En bijen die niet steken, huh, bestaan die? Ik heb meer ervaring met bijen die wel steken bij m'n bezoek aan een imker 100 jaar geleden zegmaar :-(

      Verwijderen
  12. Weer leuke post, en goed dat de controle wel in orde is maar het moet natuurlijk wel ergens vandaan komen he...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohh ik dacht gelijk: die heeft ze van Merula!!maar dus niet. Want een ontzettend lief initiatief om dit te sturen met nog zoveel moois erbij. Kan me voorstellen dat je overdonderd was.
    En wat fijn dat je een goede uitslag had! Heb je wel nog klachten? Hopelijk niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. waaaaaauw, wat een te gave post!!!
    zo origineel!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O Sylvia, wat heerlijk dat de echo geen verontruste dingen heeft laten zien. Maar ik begrijp dat je nog wel klachten hebt...
    Nog nooit zo'n insectenhotel gezien, vreselijk origineel!
    Wat ben je verwend door Nicole, het is je van harte gegund en geniet er maar heerlijk van..

    Fijne dagen, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel lieverd. Ja de klachten zijn er nog en dat is dus best raar, je gaat ook aan jezelf twijfelen, misschien stel ik me aan. Heb je het insectenhotel bij Merula gezien, dát is een echte, zó leuk! Jij ook fijne dagen!

      Verwijderen
  16. Leuk, zo'n insectenhotel, nog nooit van gehoord, laat staan gezien! En al die andere cadeautjes, geweldig! Goed dat je echo negatief was, maar als de klachten blijven, wat is er dan wel?? denk je zo, hopelijk niks...
    Benieuwd naar je gesprek, maar blijf positief denken!!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat wil ik ook nog een keer hebben voor mijn tuin, zo'n insectenhotel. Ik vind die beestjes ook erg leuk om te zien. Er zitten soms zulke mooie exemplaren bij. Alleen teken, horzels, dazen en wespen vind ik niet zo leuk. De rest van de post is ook leuk. En wat betreft de onderzoeken, afwachten maar wat de huisarts te zeggen heeft. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. uh nee die griezels die jij opnoemt, dat gaat te ver haha!

      Verwijderen
  18. Grappig zo een insectenherberg hihihihi
    Heb net van de week toevallig advies ingewonnen bij tuinvrouw Essie (blog Espiratie) omdat het wemelt van de mieren bij mijn pioenroosstruiken .... maar het kon geen kwaad hahahahahha. Misschien als ik een hotel neerzet ze de pioen met rust laten ;-)

    Heerlijke post meis!
    En sterkte woensdag .... niks te zien is goed nieuws maar niet fijn omdat nu nog niet duidelijk is waarom je dan wel last hebt!!!!

    Knuffie Moos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaaaaaaaaaa Es weet dat natuurlijk wel ! Ow heb jij pioenen? (jaloers). Mieren eten luizen hè, lieveheersbeestjes ook, dus lekker laten zitten. Ik heb regelmatig mieren binnen, beetje jammer.
      Zeg.... als wij gaan struinen door de duinen... hoop ik toch wél dat het een beetje weer is hè, wat een druilweertje vandaag bluuuuuuuuuuuh!

      Verwijderen
    2. Als wij gaan struinen door de duinen schijnt de zon (de aanvraag is al ingediend en goedgekeurd hihihihihi)

      Verwijderen
  19. Suuuuperleuke post!! Duimen voor woensdag! Ohhjaaa... wat denk je hiervan voor op je bank? http://www.makeit-loveit.com/2012/01/friendly-monster-pillow-pattern-pieces-included.html :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een super leuk idee.
    Fijn weekend.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh ontzettend leuk!
    Wij hebben een tijd geleden met scouting ook een vogelhotel en een insectenhotel gemaakt, maar dan een stukkie groter. De kinderen waren er helemaal weg van!
    Groetjes, Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een super leuke post heb je gekregen zeg.... Snap dat je daar blij van wordt... Geniet van het weekend.
    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldige post heb je gekregen! De envelop is werkelijk prachtig! Het insectenhotel ook trouwens, is ook net wat voor mij, met mijn lieveheersbeestjes tic. Haha! Blijft leuk, beestjes. Vroeger stopte ik lieveheersbeestjes in een grote groentepot met gaatjes in het deksel, spaarde ik slakke in een emmer en zocht ik naar pissenbedden! Leuk om aan terug te denken!

    Fijn weekend, Syl!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke insectenpost heb je gehad! Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuke post, zo'n insectenhotel!
    Fijn weekend en succes bij je dokter nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha Sylvia,
    Wat fijn dat mijn insectenpost jou blij gemaakt heeft.....en wat een schatje he dat memoryplaatje? Wel een gelukje dat je die nog niet had!
    En veel sterkte bij de dokter gewenst....het komt allemaal goed!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke kriebelpost heb je gehad!! Zo'n insectenhotel, staat ook nog op ons verlanglijstje. Beestjes zijn leuk (voor buiten;).

    En je vorige post van je kussenhoezen; wat prachtig!!!

    Groetjes,
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een ongelooflijk toffe en originele snailmail! Je ziet die insectenhotels steeds vaker opduiken. (de echte dan haha) Een goede zaak vind ik! Hoewel ik insecten ook wel liever op gepaste afstand houd maar ze zijn zo belangrijk voor de natuur. Behalve muggen dan... die hebben volgens mij geen enkel ander nut dan mensen irriteren en ziektes overbrengen...

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...