dinsdag 31 januari 2012

Kringloopschatten No. 13

De vorige kringloop-ronde had ik zoveel in mijn mandje dat ik nu weer wat van mijn vondsten laat zien.

Een boekje uit 1984, toch ook alweer een paar jaartjes oud.
Met beschrijving van kunstenaars en hun poppen, heel veel verschillende poppen.
De namen van de kunstenaars zeggen mij helemaal niks, en ik vind ook zeker niet alle poppen bijzonder maar het is wel een leuk boekje om door te bladeren.

Wat een gezellige dame met pronte boezem
Deze heet King Lear...doet mij een beetje denken aan Neptunus zo met die baard.
Het gezichtje van deze pop vind ik niet zo leuk, weet niet waarom, wel leuk is de actie die het uitvoert en de mooie kleertjes.
Fantasie figuren, zouden het wel goed doen in De Efteling vind ik.
Deze vind ik echt hilarisch ! Wat een kleine schreeuwlelijk zeg, ik denk dat ze honger heeft... of misschien alleen maar slaap ?
Een lief Japans kindje, met rode wangetjes. Zou ik ook hebben als ik zo dik was aangekleed.
Deze pop kijkt een beetje sip... of verveeld.
Wat ik hiervan moet maken weet ik niet zo met dat blauwe haar.
Dorus.... kan niet missen, knap hoe die uitdrukking in het gezicht is gemaakt.

Tot zover even deze post, ik zie dat ik snel eten moet gaan maken. Vorige week kreeg Laura groen licht voor het karate-examen (blauwe band) maar gisteren mocht het opeens weer niet. Vandaar vanavond een extra les en dan maar hopen dat ze examen mag doen. Zou het zó sneu vinden !

Tot morgen, dan ben ik lekker vrij en ga ik heel veel blogs lezen!

Syl


12 opmerkingen:

  1. Wat een verschillende poppen in dat boek zeg! Er zijn mooie en inderdaad minder mooi hihihi

    Spannend voor Laura! nou maar hopen dat ze examen mag doen, want anders is het wel heel erg sneu inderdaad!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Esther,
      Gisteren ging het al beter met Laura, vrijdag wéér een les en volgende week ook een paar keer. Examens zijn volgende week zondag.We duimen, ze doet haar best maar ze is nou eenmaal niet zo fanatiek.

      Verwijderen
  2. Amai zo veel verschillende soorten poppen.

    Hopelijk mag Laura morgen examen doen. We gaan duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aah, gaat Syl poppen maken??? liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, wat een grappig boek. Echt uit begin jaren 80, toen poppen maken in alle variaties helemaal superhip was. Ik heb er destijds ook minstens eentje gemaakt. Met een hoofd, armpjes en beentjes van zelfhardende klei. Die is nooit helemaal af gekomen. Zit nu bij mijn andere poppen op de plank, zonder haar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha ik zeg foto !!! Retro uit eigen kast ofzo iets toch?

      Verwijderen
  5. Leuk boekje heb je weer gevonden!
    Veel veel succes voor Laura; ik duim met je mee!

    Groetjes Soesa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk boek, daar hou ik van!
    De fantasie figuren zijn vast van Willemijn van der Spiegel. Door haar fantastische creaties en boekjes ben ik destijds met poppen maken begonnen.
    Voor zover ik het goed kan zien is de dame met de pronte boezem helemaal van stof gemaakt. Daar heb ik ook al zo'n zwak voor. Waar de kringloop al niet goed voor is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dorien, ik heb even gebladerd en je hebt gelijk !! Wil van der Spiegel staat er, jee wat knap dat je dat herkent !
      Die dame is gemaakt van : geraamte van ijzerdraad en volieregaas, watten, verbandgaas, vilt en nylonkous...

      Verwijderen
  7. Heey meisie,

    Tjeetje wat een geweldig leuk boek zeg!
    Ja die poppen zijn erg mooi...
    Leuk dat je dit boekje hebt gevonden..
    Ik duim met je mee voor Laura hoor!

    Alle liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toch vind ik jouw creaties mooier Marijke haha !
      Voor Laura is het nog een no-go, moet deze week en volgende week extra lessen, nog even duimen dus ;-)

      Verwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...