maandag 12 december 2011

ABC 128 en een Beetje Kerst

De ABC 128 lag hier al geruime tijd klaar maar miste nog een koordje in de taille. Dat zit er nu ook in en Laura showt 'm even. Een heerlijk zittende broek gemaakt van een dikke zwarte Stenzo tricot, pracht kwaliteit dit stofje.Ik heb wel een gevecht moeten leveren met de gekke zakken van deze broek. Het zit nog niet helemaal perfect naar mijn zin maar goed genoeg haha !



Het is een leuk model, wijd van boven, beetje pof en dan om de kuiten strak. Bij Laura heb ik het natuurlijk al flink smaller gemaakt maar zit nog niet echt strak. Zij vindt het mooier met schoentjes eronder, ik ga voor de laarzen.... lijkt me ook iets handiger in deze tijd van het jaar.
Deze stof heb ik ook in het blauw, wat zal ik daar eens van maken ?
Het vest had ik al eerder gemaakt.

Gelukkig zit de kerstjurk ook helemaal perfect inmiddels, beide meisjes zijn blij.

Het bonthes uit de Knippie is ook zo goed als af. Ik had zoals het patroon voorschrijft elastiek in de taille gedaan maar ik heb het er toch weer uitgehaald, zat voor geen meter. Zonder is mooier en sluit evengoed mooi aan. Nog even een paar stiksels en dan valt er weer wat te showen voor mevrouw.

Ik was van plan de kerstboom neer te zetten gisteren maar het is er toch nog niet van gekomen. Wel heb ik wat kerststukjes gemaakt. Staat altijd wel gezellig. Zoals jullie zien houd ik niet zo van uitbundige kleuren. Ik heb wat groen en mos gehaald en verder alleen maar materialen gebruikt die ik nog in huis had. Het stoffen omhulsel van de kaars in de vensterbank komt van de Zak van Sinterklaas. Zuslief wilde die zak niet meer mee naar huis, nah.... daar kan ik best wat mee hoor! Strook geknipt, lintje erom, leistenen hart erboven en voila, helemaal leuk. Er moeten ook nog kerstknutsels gefröbeld worden, wat kun je maken van jute?



Fijne dag allemaal !

Liefs van Sylvia

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke broek! Past heel mooi bij het vest... De kerststukjes zijn ook heel erg mooi geworden..

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft een leuk model broek!! Ik vind de laarzen ook iets mooier erbij staan!! Je hebt leuke kerstversiering gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie broek!
    Je kerststukjes zijn ook erg leuk, vooral die in het dienblad vind ik super! Ik heb zo rond Sinterklaastijd een kransje gemaakt van jute stof,..was ook best leuk (al zeg ik het zelf ;)

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er allemaal gezellig kerstig uit :-) En de broek is ook hartstikke gaaf (staat hier ook nog op het programma)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke broek, ijkt me heel erg moeilijk om het zo te maken. de kerststukjes zien er ook al zo leuk uit. zo kom jij de kerst wel door met die mooie jurk uit het vorige bericht en al die leuke kerstdingen om je heen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie kerststukjes hoor! En die broek is ontzettend stoer vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey meis,

    Wat een toffe en stoere broek!
    En je kerststukjes zijn zo schattig..
    Het gaat bij jou ook al een beetje Kerst worden.

    Wil je bedanken voor je lieve berichtje op mijn blog.

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. knap gemaakt zeg, en ik ben ook helemaal weg van dat schattige jurkje wat je een paar posten eerder hebt gemaakt...zucht wát is die leuk !!
    Doe me die maar in een zalm/huidkleur satijnen bovenkant en onder het lintje zwarte rok...zucht..maar zo vind ik um ook heel mooi hoor !

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...