maandag 24 oktober 2011

Wildbreien of Wild breien?

Ik ben zelf niet zo wild van breien maar Wildbreien daarentegen vind ik wel heeeeeeeel erg leuk. Wie zou dat nou ooit bedacht hebben, zo van.... nou laat ik de spaken van die fiets eens voorzien van vrolijke breisels.....

De reden dat ik niet zo wild ben van breien is dat het bij mij altijd hopeloos mislukt. Ik beheers echt alle steken, kabels, ik draai er mijn hand niet voor om. Maar het eindresultaat is altijd ófwel veel te wijd ófwel veel te klein. Ondanks het proeflapje ja.... er liggen dus al veel breisels onafgemaakt in de kast. Maar hé.... ik kan er natuurlijk altijd nog een boom mee versieren :-)



Deze gezellige plantenbak kwam ik zelf in het wild tegen :


en dit verwacht je natuurlijk niet als je in een middeleeuws dorp in Frankrijk rond loopt (Chinon).
Manlief loopt hier gewoon langs, maar ik zie de schoonheid ervan, het bijzondere..... en ja.... dat moet dan even worden vastgelegd.

Deze kwam ik tegen op het www, om vrolijk van te worden toch!




 




Deze bankjes nodigen uit om op te gaan zitten voor een gezellig gesprek. 



Als ik me niet vergis is dit een dino die in Artis staat, dit jaar was er een wildbrei-dag in Artis, ziet er ineens een stuk minder gevaarlijk uit!




Over Artis gesproken, dit is ook zo een curieus ding..... Artis de Partis..... want wát is het nou eigenlijk?

Ik vind 'm helemaal leuk en gezellig, maar toen ik ermee in m'n handen stond dacht ik. Dit kan ik toch ook zelf maken? Eenmaal thuis begon ik toch te twijfelen vanwege dat breien.... en welk patroon gebruik ik daarvoor? Zou ik het ook kunnen haken?
Ideetjes zijn van harte welkom.

5 opmerkingen:

  1. Geweldig al dat wilde gebrei, vooral die bus is prachtig! Ja, Artis de Partis, geen idee! Lijkt wel een beetje op een aapje. Moet toch te haken zijn, met amigurumi haken moet het toch lukken. Ben benieuwd. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voilà, ideekes genoeg om onze wereld een beetje op te vrolijken ;) groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...deze post is echt te leuk voor woorden.
    Te gek die bus..en die boom met die takken...allemaal in een gekleurd, gebreid jasje...hihihi..
    Ja dat is helemaal leuk!
    En wildbreien..ja daar ben ik voor, zo ontstaan er prachtige creaties..
    Wil je ook nog bedanken voor je lieve woorden over mijn post over mijn zusje met downsyndroom.

    Liefs en goeds,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheid bij jou op zolder zeg!
    Ik ga je volgen hoor!
    en al dat breiwerk super leuk!!
    Ben je al begonnen aan die prachtige taart???
    zo leuk!!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé gezellig Kom Achterom... ken ik jou al?
    Hoe kom je nou op mijn zolder terecht, ik denk dat je achterom bent gekomen ;-)
    Heb even op je blog gekeken, ook jij hebt er een volger bij, hartstikke leuk!
    Oh en die taart.... uuuuuuh nou eerst maar wat simpeler werk denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...