zondag 30 oktober 2011

Snelle sjaal

Afgelopen week heb ik een bezoek gebracht aan de Action, een zéér gevaarlijke winkel maar ik heb me weten in te houden. Knap hè. Wel wat kleine kadootjes voor 5/12 gevonden en mijn oog viel op dat zachte pompom garen. Helaas niet zoveel kleuren meer maar dit heel zachte babyblauw zou Laura mooi staan bij haar zwarte jas bedacht ik me. Er stond niet op het wikkel hoeveel bollen ik nodig zou hebben, ik heb er 2 meegenomen. Was al goedkoop maar ook nog eens in de aanbieding (geloof 1,29).

En hebben jullie dat ook, als je iets nieuws hebt.... dan moét er gelijk iets mee gebeuren. Ik kon me niet inhouden hoor en heb direct een aantal steken opgezet. Maar ja, hoeveel steken moeten dat zijn.... ik heb wel 15 x opgezet en een stuk gebreid en net zo snel weer uitgehaald. Uiteindelijk bij pen 3,5 uitgekomen, 10 steken opgezet en steeds 1 steek tussen de bolletjes gebreid. Je kan ook 2 steken ertussen breien maar dan wordt het geheel wat massief. Lijkt me weer wél mooi voor een zacht kussen trouwens.
In mijn vorige post heb ik het over breien gehad, zo recht toe recht aan lukt dus wel prima.


Ik heb een brede én lange sjaal gebreid, zodat het lekker om je heen past. Ik vind het resultaat wel erg leuk geworden.

Er wordt ook nog flink gehaakt hier, walvisje is af maar is in Laura d'r kamer verdwenen. Ik moet er nog even een foto van maken. Ik ben nu bezig met een gezellige dikkerd, wat dat wordt gaan jullie snel zien want dit is ook alweer bijna klaar.

Ik ga nu eerst even aan de poets. Ik kan best een beetje "jaloers" worden op de foto's van mooie opgeruimde huizen die ik op veel blogs tegenkom haha!

Laura en ik zijn gisteren met de trein naar Amsterdam geweest, op zoek naar leuke shirts voor haar. Dat is niet helemaal goed gekomen maar we hebben wel bij Xenos marsepein gehaald om cupcakes te versieren. Daar gaan we ons straks mee bezig houden, ben benieuwd naar het resultaat!

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke sjaal zeg en
    Cupcake's versieren word vast erg gezellig!!
    Ik ga je volgen hoor!

    Fijn weekeind,

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke sjaal voor maar heel weinig geld!! Veel draagplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Errug leuk!! Vind de Action ook erg gevaarlijk, haha!

    Groetjes, Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een te gekke sjaal is dit.
    Hij ziet er ook zo lekker zacht uit...mooie kleur!

    Wil j een fijne week wensen,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat knap gemaakt zeg! Ziet er supermooi uit!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :) die wol heb ik ook liggen, in 't roze, en ben ook al tig keer begonnen aan een project, en heb het evenzoveel keer weer uitgehaald. idem: het bolletje was te leuk om te laten liggen, maar ook weer niet echt praktisch. Misschien moet ik jouw voorbeeld eens volgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Marieke, hahahaha ja leuk hè die wol maar wel een beetje gedoe voordat je de juiste stekenverhouding te pakken hebt. Het is wel een superzachte sjaal geworden. Roze.... nou die hadden ze hier niet hoor, alleen maar deze en een vreemde kleur blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dergelijke wol is heel makkelijk in gebruik.
    Als je links en rechts breit liggen alle bollekes aan dezelfde kant en krijg je een mat effect .... ook leuk ....
    en slechts 1 steek tss de bolletjes .... kijk maar op mijn blog ... er staat een voorbeeld op

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...