vrijdag 7 oktober 2011

Kringloop Schatten No.1

Ik vind het toch altijd heerlijk om te snuffelen in Kringloopwinkels. Je vindt er een heleboel troep maar toch ook echte schatten !

Veel van de kringloop gecombineerd met een zinken hart (geloof Marskramer), ik ben vooral erg blij met het dienblad. Ik heb daar 2 euro voor betaald :-) 




Het kleine schoteltje vond ik bijzonder omdat het de vorm van een hart heeft en de ingestantste gaatjes hebben ook de vorm van een hartje.



Het verstilde van wit, grijzen gecombineerd met zink en verweerde spulletjes vind ik erg mooi.
Maar ik kan ook heel blij worden van blauw/wit servies, die verzameling is ook al aardig groot en komt overal vandaan, kringloop, Frankrijk, noem maar op.


op de foto sta ik als peuter (lang gelee dus), de bekers zijn afscheidsgeschenken van de kleuterschool van zowel mijn man als mijzelf.

 
De gezellige beer heb ik al vanaf mijn geboorte !



Op de foto zie je de grootouders van mijn oma van vaders kant. Mijn oma is een jaar of 7 geleden op bijna 99-jarige leeftijd overleden. Kun je nagaan hoe oud deze foto moet zijn. Ik vind het dan ook erg bijzonder dat ik 'm heb. Net als het naambordje van mijn oma, in mijn jeugd bracht ik heel veel bezoekjes aan oma en opa in de Marnixstraat in Amsterdam, zo een huis met een trekbel, ik kan het geluid nog zó voor me halen. Ik heb mooie herinneringen aan die tijd.
De theelepeltjes komen uit mijn moeders kast, na haar overlijden 3 jaar geleden kon ik het niet over mijn hart verkrijgen die lepeltjes weg te doen, zij was een verwoed verzamelaar van lepeltjes van over de hele wereld. Dit is slechts een klein deel.


In de leren houder zit een verrekijker die van mijn opa is geweest.
Bordje en bekers komen uit Frankrijk. De haan is een van mijn kringloopschatten.

Vandaag vond ik dit :

Ik moet nog even bedenken wat ik ermee ga doen en waar ik het ga neerzetten...

Omdat het zo kil en nat is buiten gaan we lekker binnen brownies maken, niet met zo een pak maar helemaal vers. Het betekent wel dat we er nog even uitmoeten om boodschapjes te doen.

1 opmerking:

  1. Dat ziet er allemaal mooi uit! Ik ben ook gek op kringloopwinkels, kom er dan ook regelmatig. De ene keer is het niks, de andere keer heb je geluk :-) Ik ga vanmiddag ook bakken met Sara, altijd gezellig en het ruikt zo lekker in huis! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel gezellig als je een reactie achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...